zondag 2 september 2007

zaterdag 1 september

15u30

De kinderen op het woonerf. Manon vroeg wat ik van plan was. De deur openen, zei ik. Dan moet je toch gewoon de deur openen, zei ze. Ja, dat is de bedoeling, zei ik. Dan moet je toch gewoon de klink gebruiken, wist ze. Eerst de poort openen met deze sleutel, zei ik. Waarom niet met de klink, zei ze. Omdat..., zei ik.

Er is een probleem met de beamer van de provinciale uitleendienst, het apparaat doet het niet.
In de ruimte van Stijn ben ik enige tijd bezig met het afplakken van de bekabeling. Arnaud en een zekere Luc betreden de hall, Luc is trompettist, Arnaud bricoleert ritmische soundscapes, samen vormen ze het Dirty Sweet combo. Ze installeren het materiaal bovenop de kubusruimte en doen een soundcheck.
Telefoon van Bart.
Brahim, l'homme dix heures pile. De familie van Narjiss is dit keer aangedikt met twee zusjes, Manelle en Neila. Narjiss is de oudste. Wat later Stéphane Cauchy, Emmanuelle, Martin Singer, ze hebben nog wat kleinigheden bij te stellen. Stijn komt van een vergadering. Hij en Brahim proberen de videoprojector uit en komen tot de vaststelling dat het apparaat kapot is. Die ene dvd van het merk United doet het evenmin.
Frank. Vijf minuten later Bart en Luk, Bart zonder dvd, de winkel was dicht. 'Ah, alors pas de chocolat,' grapt Brahim.
Het volk stroomt toe. Frank stelt voor om bij hem thuis een dvd op te halen, is dan wel een uurke weg, heen en terug minstens zestig kilometer.

Ambiance. Veel volk. De saison vliegt over de toonbank en het concert van Dirty Sweet is opmerkelijk goed. Een kleine invasie van lui uit région Pas de Calais.
Nog meer volk. Het bezoekersaantal is moeilijk in te schatten. Veel. Ook Joris en Nancy, pas terug uit Pussemange. Laat op de avond springt Jos binnen en nog later, iets voor middernacht, Romain en Frederik. Frederik had een crox-project in 1998, Romain is pas afgestudeerd aan het Kask.

Geen opmerkingen: