vrijdag 8 augustus 2008

vrijdag 8 augustus

Homo tolofenensis. Tolofeentjes bij de vloot. Doubrawa dat oktober niet zal lukken dus dattie een voorkeur heeft voor 15 januari. Ik ga dat proberen arrangeren he, zeg ik in 't Engels want Doubrawa, een Duitser met Tsjechische wortels, verstaat geen Vlaams. Ze zitten met een straf geval in de familie, wie niet tegenwoordig. Vannacht gebeurd, de moeder van zijn vriendin, ze was al aan het dementeren. Hoe oud ze geworden is, vraag ik beleefdheidshalve, een mens moet iets vragen. De doodsoorzaak laten we in het midden. Ge kunt niet aan alles tegelijk doodgaan en alles tegelijk vragen gaat evenmin. Ze is drieëntachtig geworden, verneem ik. Dat is een schone leeftijd, besluiten we. Buiten jaagt een Atlantische storing over het straatdek. Ik bekijk de foto die ik uit De Morgen heb geknipt. De foto toont een neger die een televisietoestel stukslaat. Kausale Zusammenhang
nummer zoveel. Ik ben de tel kwijt. Gisteren met Psycho: die Hitchcock cameo wou maar niet lukken. Om af te kicken van het dossierwerk Hitchcock.
In crox is het windstil. Ik inspecteer de ruimtes. Op het woonerf is niemand, op de vloer vlakbij de poort ligt een postpakket. Gaetan heeft de matten in de stockruimte gedeponeerd. Het briefstuk is uit Utrecht, aldaar ter gemeente afgestempeld, en bevat een editie van Metropolis M. 'Utrecht, 5 augustus 2008,
Geachte mijnheer, mevrouw,
Bijgaand ontvangt u een aantal folders van Metropolis M'. Kunst die zichzelf voorbij praat. Tracy Emin op de cover. Het magazine komt ondersteboven op de praattafel terecht. Paar dagen geleden hadden we hier Joop en Lieke. Ze logeerden bij Anja en Wouter en waren van plan om naar Metz door te rijden. Joop zei dat hij een maaltijd zou doen. Toen hij in Nieuw-Zeeland woonde, had hij er een restaurant. Zo'n maaltijd, dat is een fijne gewoonte vindt hij, in RC De Ruimte doen ze het altijd.
Op het speelplein spoelen kinderen, wolken jagen over het gewest. In de witte ruimte staat een stoel. Sarah springt binnen. We bespreken het plan om de stockruimte als filmzaal in te richten.

Geen opmerkingen: