maandag 9 februari 2009

maandag 9 februari

10u Het controleren van de glascontainer. Gsm teruggevonden in auto.
10u30 In m'n inbox zitten zoveel mailtjes dat ik geen tijd heb om alles door te nemen. Een vloed die heel af en toe voor een aangename verrassing zorgt. ZICHT van Karin Borghouts bijvoorbeeld.
Selectieve progressie = deleten wat geen betekenis heeft.
Luc houdt zich met info@ bezig. Dat was enige tijd geleden zo'n storthoop aan berichtjes en weetjes geworden dat er geen doorkomen aan was. Wat Luc doet: hij neemt de info@-inbox door, selecteert die berichtjes waarvan hij meent dat ze relevant zijn, stuurt dit naar me door en dumpt de rest.
Een of andere spaghettivreter, een zekere Pissarro, blijft ons lastig vallen met mailtjes over de fantastische kunstwerken die hij maakt.
13u15 In de Gentse binnenstad is bijzonder weinig te beleven. Het regent. Vlakbij het stadhuis loop ik Kristof van Kamikaze tegen het lijf, hij zeult met een contrabas. We spreken af dat hij me later op de dag zal bellen om uit te maken wanneer ik z'n versterker terugbreng.
14u Afspraak met Klaas Vanderlinden. Klaas woont in de Donkersteeg. Merlyn telefoneert me.
15u. Merlyn. We drinken thee, bladeren door een editie met werk van Pontormo. Het gesprek komt op Tintoretto en El Greco, op het Prado, Goya, Velasquez. We rijden naar het woonerf, Merlyn ontmantelt het drumstel, we laden in. Op het woonerf is niemand.
16u30. In de Veldstraat loop ik Gwen tegen het lijf. Dat ze het gedoe met die kappers voor bekeken hield, zegt ze, en dat ze boeken leest.
Ik schaf me een Panasonic Lumix aan en twee cd's, een van Moloko en een van Roisin Murphy.
17u. Kristof belt me. Het regent. We spreken af dat ik de versterker 's avonds rond een uur of acht in de Pelikaanstraat aflever.
18u10. Door het avondverkeer bladeren. Black Fire van Andrew Hill. Een Atlantische storing zeikt over het asfalt.
18u40. El Negocito. Hier Nico Sall en Younes Zarhoni. Ik bestel de pescado frito. Met Roger over het samenwerkingsverband. Dat Luc van MER met een interessant voorstel kwam. Los hiervan: Steffie. Geen woord over Smeraldina Rima. De jongens laten niets van zich horen. Af en toe wel een zijdelings gerucht, ze kloppen zich op de borst, ontkennen alles, weten niet wat er aan de hand is, het neusje bloedt.
20u. Ik bel aan de poort waar tot voor kort Muziek Lod zat. Kristof opent de poort. Het regent, we rennen over het voetpad.

Geen opmerkingen: