maandag 13 juli 2009

maandag 13 juli

Stockruimte opmeten. Samir en Adriaan een rek bouwen. Met plooimeter aan de slag. Wat ik noteer, besef ik later, had ook met het lanceren van de plooimeter te maken kunnen hebben. Een zekere Myriam van L uit A telefoneert me. Ik bevind me onder een boom op het terrein van een benzinestation, geef de banden een deuntje. Het wiel linksachter is zorgwekkend, de druk komt niet boven 1.4 uit. Iemand van Britse nationaliteit steekt een handje toe, besluit dat hij eigenlijk niet weet wat hij er van denken moet. Misschien is de drukmeter kapot, zegt hij. Ik weet weinig tot in feite helemaal niets van dit soort dingen, probeer de band te pompen. De meter geeft 1.0. Tijdens vergelijkbaar euvel, enkele maanden geleden, had iemand me verteld dat de druk van zo'n band 2.2 hoort te zijn. De maïs staat hoog. Boven het landschap reikt een blauwe hemel tot ver voorbij het uitspansel. Ik rij terug, voorzichtig, langzaam, zo langzaam dat ik van tijd tot tijd door een truck voorbijgesteken word, wat aan m'n reet kan roesten, ik heb een missie: de auto binnensteken in de bandencentrale aan de Dampoort.
Later, na de reparatie, verneem ik dat er een spijker in de band zat. Ook in de andere band achteraan trouwens. Tegenwoordig gebeurt dat wel vaker, je houdt niet voor mogelijk, vertellen ze, wat in zo'n band terechtkomt.

Geen opmerkingen: