maandag 7 september 2009

maandag 7 september

Onder de brug door en dan Ledeberg. Rechts meedraaien, honderd meter, dan rechtsaf, een wegje, asfalt, aan het eind een breed terrein, bierkratten, een verweerde en donkere gevel, witheet zonlicht, bomen, een rivier. Aan de rivier komt een naam toe, de bomen staan bekend. De doorgang onder het huis, een binnenplaats vol auto's, er kan er niet eentje bij. De poort is dicht. Kwart na. Soldaat kameraad is er niet. Ik wacht vijf minuten, maak een ommetje. Dan richting Merelbeke, over de brug, tot aan het rondpunt. Het rondpunt ligt open. Ik parkeer de auto, wandel naar het dorpsplein. Een jongedame legt uit hoe ik in Moortsele geraken kan. De rit naar Moortsele gaat over Bottelare, smalle wegjes, er is een fietsroute. In Moortsele vraag ik aan iemand of ik in Moortsele ben. Ik ben in Moortsele. De Kloosterstraat is aan het dorpsplein. Ik parkeer op het dorpsplein. Later dezelfde weg terug. Dit keer centrum Ledeberg. De derde locatie is vlakbij de kerk in de Van Lokerenstraat en de volgende afspraak zit op een trein richting Gent.

Geen opmerkingen: