woensdag 2 december 2009

woensdag 2 december

Mesurer en dixièmes de seconde le temps qu'il faut pour prononcer le mot "eternité". Jean Tardieu, Oeuvres p. 426 (Gallimard 2003).


Ik heb Christophe Vekeman aan de lijn. Hij vraagt de coördinaten van Johan Joos.
Joos heeft geen coördinaten. Zelfs als je zou weten waar hij woont, heb je geen flauw benul waar hij rondhangt of wat hij uitspookt.

In de stationsbuurt gaat het van belemmering naar belemmering. Over de binnenstad druilt een zachte storing.
Ik rij via de afrit richting bibliotheek, na een oponthoud van plusminus twintig minuten, neem rechtsaf, strand in een rij van sukkels die niet weten wat ze met het rondpunt van het Sint-Annaplein moeten. 't Verbaast me telkens weer.

Op het woonerf is alles als altijd. Ik parkeer de auto, regen waait over het wegdek. 's Avonds rijden we naar Santens.
In Het Gouden Hoofd hebben ze de Blackwell, een Blackwell met witloof en krieltjes. Ik neem De Morgen en De Standaard door, stuit op dingen die geen zak uitmaken. 'Enkel een onzichtbare Islam wordt nog getolereerd,' lees ik. Islam is godsdienst en om wat voor godsdienst het gaat, maakt niet uit. Godsdienst is een verzameling van nullen.

want

Claudia is de beste hobbykok van Vlaanderen en Jonathan Littell won de Bad Sex award.

Hip hip hoera.

Er zouden twijfels zijn (schaterlach) over de authenticiteit van een Ceasarbuste en Blur (schaterlach) werkt aan een film. Amateurkunst is voor jongeren (lacherig geroezemoes), draaitafels zijn te vroeg dood verklaard, Lampedaire (schaterlach) spant een proces aan tegen Story (lacherig geroezemoes), MAS laat jongeren aan het woord (schaterlach) en er zou een rondetafel zijn over geluidshinder. (schaterlach) (geluidshinder) (geroep) exit

Geen opmerkingen: