donderdag 8 april 2010

donderdag 8 april

Het gebeurt rond een uur of vijf en wel in de onmiddellijke omgeving van boekhandel Limerick waar ik gisteren een titel van Nabokov kocht, De kunst van het lezen, een greep uit Lectures on Russian Literature, dat laatste is met twee t's wat ik telkens weer vergeet, waar ik op de handen van Hilde toekeek, uiterst verzorgd, elegant, handen waar ik werkelijk helemaal niets op aan te merken heb, terwijl ze het trefwoord croxhapox intikte en naging hoe het met de croxcards zat. Op weg naar de GB aan het plein maak ik rechtsomkeert, in het filiaal hebben ze toch geen Crémant de Dié, wat ik eigenlijk veel eerder had kunnen bedenken. Dus rechtsomkeer makend, net aan het hoekpunt van The Gambler waar ze mes, vork en neushaar op een rechthoekig etui serveren, een kotszakje met logo van betreffende onderneming, bots ik tegen twee heren in beige regenjas, de heren Bots en Plots, terwijl het overigens in het geheel niet regent, het is - zoals ongetwijfeld binnen een maand of acht met halfbittere en niet van ironie gespeende neiging tot het becommentariëren van dat soort lichte dingen geboekstaafd zal worden - de warmste dag van het jaar, wat ook blijkt uit de plotse en aan één enkele halve tomaat te danken eruptie van fruitvliegjes.

In Oostakker, op het terrein van het containerpark, is een aangename drukte.

Geen opmerkingen: