donderdag 19 augustus 2010

donderdag 19 augustus

Lieke zegt
1. Visjes. Op visjes gejaagd. In de Mondony. In dat kleine riviertje. Geen visjes gevangen. Tim wel.
2. Tim en Sofie hebben ZO'N grote vis gezien. Ik niet. Was bezig met visjes vangen. Half uur over gedaan.
3. Een dam gebouwd in de Mondony. Met mama.
4. Daarna kwam Paul ons ophalen.

De mama zegt: Paul had last van hoogtevrees.

5. Naar Saint-Jean geweest.

Tim zegt
1. Ik heb een vis gevangen. En die heet Bubbels.

En mama zegt: We hebben hem mee genomen naar het meer. Van een riviervis is 't een meervis geworden.

2. Dat ik de hele tijd over de dam aan het lopen was.
3. En toen heb ik een waterrat gezien. En ik heb heel veel foto's van de waterrat gemaakt.

Sofie zegt
1. Ik heb met mama een dam gebouwd.

'Wat heb jij gedaan?' vraagt Bapke.

Naar een mier gekeken. Een tor ging aan het riempje van het fototoestel hangen en kwam na wat acrobatisch gemier toch weer op het tafelblad terecht. Een roeste vlinder borrelde over het struikgewas. Corot doorgenomen en later in GOD IS NOT GREAT the case against religion van Christopher Hitchens gelezen. Dan wat rondrijden in de omgeving van Céret à la recherche d'un paquet de tabac, zoeken, kijken, de toerist uithangen, boire du café crême, un grand café crême, absorber le blues, écouter les chants.

Op het eerste van huisnummer 7 staat een venster open.


's Avonds zitten we op het terras. Aan de Canigou kleven wolken. De vallei is wijder, dieper. Het fort is er op een nieuwe manier aan toegevoegd.
Als je van Arles/s/Tech komt, zie je het fort hoog boven de vallei uitsteken, een rechthoekig ding, je kan ook de redoute zien en de laan met pijnbomen.

Regen roffelt over het tentzeil.

Geen opmerkingen: