woensdag 15 september 2010

woensdag 15 september

ongebruikelijke handelingen

H-art nr 70 oprapen. Pak opengescheurd, op vloer beland. Ik buk me en veeg de inhoud van het opengescheurde pak bijeen.
In het kantoortje tussen de papierwinkel naar een zelfklevend vignet zoeken. Op het vignet zal ik het woord inkijkexemplaar aanbrengen. Als het er niet duidelijk op staat, nemen ze het mee. Het is de origine van dat woord: niet meenemen, dit is om in te kijken.

Ik activeer de wireless, op een nabijgelegen plein zijn kinderstemmen, en vul het reservoir van de koffiemachine tot drie duim onder de rand met water.

Het verplaatsen van een kom. De knop van de boiler 180° rechtsop. Ontdekken dat er een gebruikt padje in de koffiemachine zit. Dat is ongetwijfeld niet van capitan, hij ziet dat soort dingen niet over het hoofd.
Ik verwijder de transparante hoes en plaats de nieuwe laptop op het barmeubel. Iemand had de stekker uitgetrokken. Na het inpluggen, neem ik de trap naar het kantoortje, leg het hoesje met vignetten waar ik het gevonden had en in de stilte die hierop volgt, staar ik naar het blik met erwten.

Geen opmerkingen: