woensdag 11 mei 2011

B

Aan de dood van een renner gaan ze twee bladzijden besteden, in De Morgen. Wat bedoelen ze. Op televisie hebben ze het ongetwijfeld ook alleen maar daarover gehad. Op krek dezelfde manier berichten Story en Dag Allemaal over babytjes en talloos veel andere trauma's. Het gepeupel heeft bestaansrecht, opeens. Dames met het verstand van een cavia hebben een kindje gebaard en komen op de cover en die zin had ik natuurlijk niet moeten schrijven, dat mag niet.
In De Morgen hebben ze het plotse overlijden van Wouter Weylandt over twee bladzijden gesmeerd. Een Nederlandse radiopresentator biedt excuses aan. 'Ik kende hem niet,' zou hij gezegd hebben. Dat heeft tot een rel geleid. Op de aardbol dolen godverdomme vijf miljard mensen rond die ik niet ken en van die vijf miljard worden er de hele tijd door zoveel gedood dat elke foto er een had kunnen zijn.
De heisa met de dood van Wouter Weylandt beroert me niet. Ik kende hem niet. Het doet me niets.

Geen opmerkingen: