zondag 16 oktober 2011

weekendalfabet

foto boven: Charlie

Cornelius Dupré (UK) Ze zijn met z'n drieën, Tuur en Frances, van IPS, en de Brit Cornelius Dupré, terwijl ook Jan Op langskomt. Hij komt voor de kubusruimte en het werk van Oshin Albrecht. Het is zondag en vroege namiddag. Net voor Tuur en Frances binnen springen, waren er al wat bezoekers geweest. Het was halftwee toen ik over het woonerf op de croxpoort toetstapte. Grégory en Brice en Hélène waren me voor, ze waren er al, nadat ze gisteren nog in de White Cat waren langsgeweest, met Sarah en Melissa als ik het goed heb en nog wat personen die de drukbezochte openingsavond hadden meegemaakt. On boit un petit café, we bekijken de film met Panamarenko, Hélène est en rouge et les collants noirs en wat later, Hélène en Brice zijn er dan al vandoor, betreden Guillaume en Clara de hall en Charlie die een motorrijwiel bij heeft.


crox 383, 20u De performance van Leen Dewilde, solo tijdens Maybe From Scratch (november 2010), later met vijf, hier met drie van de vier performers. Leen zit in het publiek.

foto's onder: Ann


foto onder: the moment after


groen Peterseliesnippers. Dat is het eerste wat me opvalt, de peterseliesnippers. Joke tuint tussen de tafels door. Vandaag draagt ze een nette broek. Rechtsop zijn nog meer peterseliesnippers en een Ierse steak, twee keer, met het obligate slaatje en ter linkerzijde, veraf, de boomkruinen aan het water waar, als ik de blik een kwartslag draai, de gloed van Jameson, J&B, Cutty Sark en Glenfiddich boven uit torent. De flessen staan in een lange rij.

handelingen
De gebruikelijke handelingen. Ik stap op de poort toe, tik de cijfercode in en dan blijkt die het niet te doen, iemand is me voor geweest.

herfst Ook in de kubusruimte viel het eerste blad.

Jan Fabre Une invention de Jan Hout. Le déjà-bu. C'est ce con a bu, l'abus. Wat opvalt, het gesprek met Panamarenko kantelt zodra Brice over Jan Fabre en Jan Hout begint.

kennis Het mundaneum, de kennis van alles. Dat mundaneum, merkt euh op, is in het honderd gelopen, wat te verwachten was, het is wat stoffig geworden. Een soort van wikipedia avant la lettre. In Mons is het een van de bezienswaardigheden.
Mons is overigens best een aardig stadje, verneem ik. Het zou op Gent lijken met dat verschil dat er geen rivieren zijn.

papegaai Les perroquets de Panapan, los perros del quoto. De papegaaien van Panapan.

Tuur Delodder -->Cornelius IPS ligt in een coma, zegt Tuur. Ja, dat had ik eigenlijk al wel begrepen, zeg ik: er waren geen flyers meer. Niet dat ze er mee opgehouden zijn. Voorlopig zijn er geen activiteiten meer. Hij en Frances wonen in Lokeren, ergens net buiten de periferie van het stadje, waar ze het best naar hun zin hebben.

Geen opmerkingen: