dinsdag 8 november 2011

dinsdag 8 november

AARDAPPELEN
MAGGI (SOEP)
APPELS
Meer staat niet op het papiertje.
Er is een mailtje van Aurelie. Of toch. (soep). staat er. De grijze ., het grijs heeft een bruine gloed en is onregelmatig van vorm,
Met de mededeling dat ze bij MER tien exemplaren van de catalogus van Giannina Urmeneta Ottiker hebben, dat is voor de eerstvolgende projectcluster,
al is gloed niet meteen het juiste woord,
en of ze die vandaag in crox binnensteken kan. Ik telefoneer. We spreken af dat ik de doos met catalogi in MER oppik.
het had een gaatje kunnen zijn
Twintig minuten later sta ik aan het Rabot in een file.
gesmolten in het dubbel gevouwen blaadje papier, er is geen opdikking te voelen.
Of het er was voor aan het papiertje de mededeling werd toevertrouwd, door iemand van het vrouwelijke geslacht als ik het goed heb,
Vier trams zijn aan een trage pirouette begonnen, onder de kastanjelaars waar aardig wat volk bijeen zou staan als dit het moment is waarop opeens alles gelijktijdig gebeurt:
wat uit het ronde handschrift af te leiden is,
een BMW rijdt dwars door een van de tramstellen in een grijze tunnel van darmen en hersenbrij,
aan de bouw van het Rabot moet nog begonnen worden. Zacht herfstweer, zo staat het in de gazet. Rome brandt.
of het er was voor het papiertje een vouw kreeg,
In de laadruimte is een muziekdoos van lege flessen.
of pas nadien op het papiertje terechtkwam, onstuimig, gretig, toen het om een of andere reden niet langer nodig leek om te weten waar het flesje Maggi voor nodig was.

In de Molenaarsstraat vind ik een parkeerplaats net voor het pand waar MER gehuisvest is.
Ik tref er Luc aan en Jan De Cock. Ze zitten voor een computerscherm. Met Jeroen komt het gesprek op het vinylproject van Peter Jacquemyn en Dirk Verhaegen.

Geen opmerkingen: