maandag 2 januari 2012

bierviltje

Vandaag Marta Vera en Haritz Guisasola Izeta. Marta is net nog als die keer. Het was in Madrid. Ze is geen veeg veranderd, alleen de handtekening heb je aan te passen. Het was middernacht, iemand piste tegen een van de palmen vlakbij het Prado. In het Prado hebben ze El Greco, Velasquez, Goya, Murillo. Ik stond voor een Murillo. Een van de zaalwachters kwam naar me toe. Kotsen is verboden, zei ze. Maar mevrouwtje, zei ik, terwijl ik de resten van een Madrileen op haar handpalm kotste, ik kots toch helemaal niet, dit is Murillo. Daar ben ik mee opgegroeid, zei ze. Maar dat is toch compleet onverantwoord, riep ik, wat voor opvoeding is dat.

Haritz woont in een dorp vlakbij Bilbao. Hij is het er mee eens, alleen de aanbidding van El Greco telt.
Zelf had ik daar ook dat hoertje in Las Vegas en Soutine aan toegevoegd willen zien, maar aangezien alleen El Greco telt.

bierviltje en tandenstoker (1)

Geen opmerkingen: