vrijdag 10 februari 2012

not on the news tonight

Het geluk in een mensenleven komt meestal stiekem, schrijft Ilse Degryse. Ilse Degryse schrijft voor De Morgen. Of ze daar gelukkig mee is, weet ik niet. Stiekem lees ik wat ze schreef, dat het geluk meestal stiekem komt.
'Mijn vrouw,' lees ik op een andere bladzijde, 'vraagt zich dat wel dikwijls af. Is dit het nu? Maar ik word daar zo moe van, van zo'n vragen.' Uitgeput sla ik de bladzijde om.
Michel, waar ik zo moe van word, van dat bakvuilgedoe in mijn gazet. Hé...
'Wie is die zingende kanariepiet?'
Ik vraag het aan een van de meisjes. Ze heeft er slechts heel even over na te denken. Demis Roussos, zegt ze. 'Maar dat is van voor mijn tijd.'
En dan bedenken dat je op dit soort dingen afgerekend wordt.

Dat Van Vieren een groot talent is, ook dat heeft ze tot zich te nemen, daarover zijn de kenners het roerend eens.

Geen opmerkingen: