zondag 11 november 2012

Shirley

Shirley kent Quinten. Hoe ze Quinten leert kennen, weet ik niet, waar evenmin. Tijdens het gesprek heeft ze op gegeven ongetwijfeld gezegd waar de kennismaking plaatsvond, aan het KASK, op een terrasje van de Grote Markt of in de gemeenschappelijke ruimte van een studentenhuis, een kamer op het gelijkvloers van dat huis, tijdens het feestje van drie personen die dezelfde naam hebben. Shirley is Peruaans. Ze heeft een vriendje, zegt ze. Mij kent ze omdat ze Quinten kent. Als Quinten er niet was geweest, of als Quinten en ik elkaar niet hadden leren kennen, dan had ze niet geweten wie ik ben. We hadden elkaar weliswaar ontmoet kunnen hebben, aan het KASK, op een terrasje van de Grote Markt of in de gemeenschappelijke ruimte van een studentenhuis, in die kamer op het gelijkvloers, maar alleen vanwege het rokje zou ze naar me omgekeken hebben, niet omdat we los daarvan nog een overeenkomst hebben: we kennen Quinten. Quinten woont in Londen, zegt Shirley, wat op z'n Spaans uitgesproken moet worden, voegt ze toe, Sirlee, want van Peru is ze. Quinten ging in Londen wonen.

Geen opmerkingen: