zaterdag 16 maart 2013

een manier

We staan al buiten op het woonerf als Erwan me het volgende verteld, nadat ik zei dat iemand de linkerachteruitkijkspiegel van m'n auto er af gereden had en een telefoonnummer liet, later op de dag naar croxhapox gereden kwam, met haar kinderen die ze van school gehaald had en een aanrijdingsformulier dat we grapjes makend samen invulden. Ik zou niet willen, had de dame gezegd, dat het mij overkomen was. Moet je luisteren, zegt Erwan. Een kennis van hem vertelde het volgende. Iemand was tegen de rechterachteruitkijkspiegel van z'n auto aangereden. Het was bij klaarlichte gebeurd, z'n auto stond geparkeerd, ergens in een straat, er waren omstaanders. De persoon die de spiegel er af gereden had, liet een briefje. Ik ben tegen uw auto aangereden, stond er, en dat ging niet ongemerkt, om die reden laat ik dit briefje en m'n telefoonnummer heeft u niet.

Geen opmerkingen: