vrijdag 19 april 2013

weer zo'n dagje

Weer zo'n dagje, merk ik. Zon plaatst een horizontale rechthoek vlak naast de slaapkamerdeur. Ik kruip uit bed, stommel door de kamer, kijk naar de prachtige rechthoek van wit en helder zonlicht en bedenk dat ik er tot vandaag van uit was gegaan dat het slaapkamervenster op het zuiden stond. Maar dan is het zuiden... ginds, besef ik. Ik kijk naar wat ik op dat moment met ginds bedoel, wat zo goed als meteen samenvalt met een ander moment. Gedesoriënteerd stap ik de gang op. Wat later sta ik onder een douche. Het water, dat heb ik mee te geven, is heet. Ik heb me er een hele tijd geleden al bij neergelegd dat ik helemaal nooit zal ontdekken hoe ik de knoppen bijstellen moet. Het is een moderne douche, de armatuur is prachtig, het is buitengewoon, maar van de persoon die het ontwierp zou ik nu toch eerst te weten willen komen wat haar bedoeling was. Ik fluit een deuntje. Het gezicht in de badkamerspiegel komt me bekend voor. Een half uur later zit ik voor de laptop. Het eerste bericht is dat van een boekhandel, ze hebben een van de boeken binnen, The Walk van Robert Walser.
Ik rij naar Het Gouden Hoofd waar ze vandaag fish & chips hebben. In croxhapox zit Veldhuis aan tafel, Guy is met de schoenen van Woueté bezig.

Geen opmerkingen: