woensdag 26 juni 2013

potverdraaid

heb je um zien liggen / eh / eh / eh / ummer : umst
flinke drol : flinke drol / vers gekakt / goed gedraaid
een / een / een /
goed gedaan zeg
goed gedaan
met hoofdletters gekakt met hoofdletters PROFICIAT
je kon um zien liggen
ik zou zeggen : daar : midden het voetpad van een brede straat
let op want hier ook
OPPASSEUH hier ligt er ook een / eh / eh / eh / um : ummer : umst
ueberbegaafde megadrol
voorpaginadrol bladzijdedriedrol wereldnieuws
nee / wacht / laat me uitspreken / effectief zo'n drol dus
daar : midden het voetpad : flinke drol
ho ho ho geen formaliteit wat een bewustwordingproces
doctrinaire mega-extase van de eeuw
ik zou zeggen / laat ik me als volgt uitdrukken: Uebereeuwdoctrinedrol
um ter umst
en met megalomane precisie: midden het voetpad van die brede straat
de hur-stuuk-uk-mun-bruuk-uf-struut
en / en / en / en / formidabel
reeds van op verre afstand kunt u um zien liggen
met hoofdletters midden het voetpad geplaatst
een historisch moment
stammen zijn uitgeroeid
tot en met laatste exemplaar opgevreten de dodo
torens zakten slap in elkaar
mama mama krijsten we : eerste woordjes van Borges Plato Szymborska
en wie heeft nu ook weer de spietschoel uitgevonden
Borges gaf de geest (laatste woordjes van)
en en / en / en / en en / dus effectief zo'n drol
je zag um al liggen toen je um de hoek van Pierhandel Umst Walser Boulevard betrad
uebereeuwig um daar hier ginds
in loopgraven waar ook ter wereld
goed zeg uitstekend prima

Geen opmerkingen: