zaterdag 8 februari 2014

stof

Het briljante idee is zonder conclusie. Ik vergat waar het om ging. Kom ik op televisie?
Met het briljante idee had ik ongetwijfeld een prijs kunnen winnen.
Ik had de roman van de week geschreven kunnen hebben, vergat waar het om het ging.
Sukkels die ik niet ken, hebben me geïnterviewd: mijnheer, mijnheer, mijnheer...
Met m'n gifsmoel kom ik op televisie. Er wordt beweerd dat ik een genie ben.
Voor het televisiescherm in slaap gevallen win ik de Pullitzer Prize. Met een kutroman.
In de vele interviews geef ik niettemin het beste van mezelf. Briljant, onstuimig, gênant.
Wat een briljant idee. Ik besta. Ik kom op televisie, hier, nu, dit. Vleesgeworden onbenulligheid.
Ik ben de Überdrol, het schurft, de gore vuilnisbaksmoel, het stof, puin, ruis. Ik besta.

Geen opmerkingen: