donderdag 17 juli 2014

donderdag 17 juli

's Ochtends lig ik naar het grisaille van de straatkant te luisteren. De nieuwe buren, een koppel met kinderen, hebben iemand die aan de keuken werkt en in de Sint-Denijslaan is een drukke buslijn. Ik kruip uit bed, stap naar de badkamer, scheer me. Het badritueel is altijd min of meer hetzelfde. Na het badritueel neem ik een kijkje in het atelier. De fiets gaat in de auto. Gisteren zat ik naast Szymborska, die in een regionale editie aan het lezen was. Ze zag er verfomfaaid uit. Ik probeerde me voor te stellen wat ze las. Isabelle telefoneert me. Ik rij naar De Kaft. Vandaar gaat het opnieuw naar Limerick. We laden de dozen in, rijden naar croxhapox, Joris springt binnen. In de Onderstraat gaat het van een leien dakje. Nicolas komt aanstappen. Het gesprek komt op Oostende, ik fiets naar het woonerf. Later bevind ik me in een brocanterie, ik koop twee vazen. De meest elegante van beide zou van Franse makelij zijn. Boven het stadje staat hevig zonlicht.

Geen opmerkingen: