woensdag 5 november 2014

woensdag 5 november

Vroeg uit de veren. Lawaaierige ochtend. Het begint om zes uur 's ochtends als op een nabijgelegen bouwwerf opeens een slijpschijf te horen is. Daarna wordt het alleen maar erger. Negen uur: ik rij naar een benzinestation, tank, vraag aan de uitbater om de banden na te kijken maar dat wil hij niet doen, dus doe ik het zelf. Dan naar Fotorama in Wevelgem met vier recente schilderijen. Elf uur: ik parkeer op het woonerf, zet koffie, bel Jelle en neem de inbox door. Later telefoon van Davy, een leerkracht uit Hasselt. Volgende week komen ze met een bus naar Gent. Ze plannen SMAK, Guislain en croxhapox. Jelle en ik vliegen ertegenaan. We mesten de stock uit, een werkje waar we geen zin in hadden, op z'n zachtst gezegd, maar eenmaal bezig gaat het lekker hard en zes uur later ziet het er prima uit. Tussendoor doen we ook nog de slabs, komt het gesprek op de reisnotities, ik tik Lino Ventura in en Romy Schneider, vermeld Garde à vue, een film uit 1978 waarin ook Serrault aantrad, Jelle tipt The Medusa Touch. Online zijn er best veel nude pics van Romy Schneider te vinden. We ontdekken dat Ursula Andress in Dr. No aantrad, de eerste Bondfilm en bekijken het 'coming out of the water' fragment. Hoewel je er voorlopig nog steeds niet van de vloer zou kunnen eten, ziet de stock er opnieuw legitiem uit. Als Jelle er al vandoor is, is er nog een karweitje: ik reinig de slabs. Om kwart voor zeven springen Alejandra en Carlos binnen. We bekijken Verf Na Van Eyck, nestelen ons in de hall onder Blackie en bespreken een en ander. Daarna rij ik op goed geluk naar De Lieve waar ze een tafel hebben godverdomme. Ik bestel de choucroute d'Alsace.

Geen opmerkingen: