woensdag 23 maart 2016

woensdag 23 maart

NEUSHAAR
De steenbrokken!
VIJGENBLAD
Geploeter van een dinosaurus.
PISBUIS
Mekkerend geblaf.
DE BEDIENDE
(slaat het schriftje open) Loont het de moeite om een en ander, euh, van dichtbij te bekijken? (krabt zich op een onmogelijke plek) Hoeveel dinosaurussen?
NEUSHAAR
Twee!
DE JONGEN AAN HET DRUMSTEL
Het gebeuk.
DE BEDIENDE
Hoeveel voetvolk gaat in zo'n dinosaurus?
EEN DAME
(glundert) We deden het elke avond. Na elke aflevering van Fawlty Towers. Eerst nadenken, zeiden ze, peinzen, vlokken in het nihil, dan oplossen. Ah, Monique, zeiden ze. Monique zal het oplossen.
PISBUIS
Hondjes die doen alsof ze wat te zeggen hebben.
NEUSHAAR
Mag ik een stukkie...
PISBUIS
Darmpastei...
EEN DAME
Monique heeft het rekkertje bij! Monique heeft een schroevendraaier! Een wat? Een schroevendraaier! Heeft alles bij, rekker én schroevendraaier. In de Pyreneeën, mijnheer! Uw chalet? Een schroevendraaier! Oempf! En het is al opgelost! Als ge niet beter wist... (zware hoestbui)
DE BEDIENDE
Vijftig? Honderd? Duizend? Wie doet de pannekoeken?
NEUSHAAR
Ik, ik.
PISBUIS
Ik, ik.
EEN DAME
Ze waren op Monique aangewezen. Een beetje nadenken. Zonder de schroevendraaier komt geen centimeter. Als ge niet beter zoudt weten (zware hoestbui), 't is een smoswijf. (hoestbui) Maar, als ge niet beter wist.

Geen opmerkingen: