zaterdag 26 augustus 2017

asfalt

Asfalt, Asfalt, O Asfalt, O, O Asfalt, O, O, O.
Altijd zal je van mij zijn.
Je reikt verder, verder, verder, altijd verder.
Wil je altijd bij me blijven,
Achteloos bij me blijven,
Achteloos altijd daar zijn, daar, daar, en ook hier,
O, O, Asfalt, O, O, O, altijd daar zijn, en hier zijn,
Altijd hier zijn, overal zijn, van mij zijn, hier ook, daar, hier, overal.
Zou je dat willen, Asfalt, van mij zijn?
Ik zal een stad voor je kopen.
En je omringen met Hell's Angels die je vurig beminnen.
Je parelende eenvoud zal overal en altijd, eenvoudig uitgedrukt, dezelfde zijn.
En van mij in al zijn eenvoud.
Ik hoor je, Asfalt, O, O, Asfalt, gemakkelijke rivier,
van alle rivieren de gemakkelijkste. En je bekoort me
ver en overal en altijd,
ook waar ik je niet volgen kan, Asfalt,
waar ik verder reik, verder, verder, altijd verder, ver en overal voorbij de oevers reikend.
Omring me.
(uitzoeken hoe dit anders geformuleerd zou kunnen worden)

Geen opmerkingen: