zondag 5 november 2017

70 BLZ

70 bladzijden, daar schiet je niets mee op, daar schiet je niets mee op, niets mee op,
daar schiet je toch helemaal niets, niets mee op, schiet je niets mee op,
met 70 bladzijden, daar schiet je niets mee op, niets, schiet je niets mee op, niets
niets mee op, niets mee op,
70 bladzijden heb je gelezen zeg je, Verdegem, 70 bladzijden heb je gelezen,
70 bladzijden, wat zeg je, 70 bladzijden, daar schiet je niets, niets, niets mee op,
70 bladzijden, wat schiet je daarmee op,
wat schiet je daarmee op, 70 bladzijden,
daar schiet je niets mee op, niets, schiet je niets mee op, daar schiet je niets mee op.

Verdegem! Verdegem!
wat schiet je daarmee op!
70 bladzijden, Verdegem!
70 bladzijden godverdomme!
Verdegem! Verdegem!
wat schiet je daarmee op!

Niets, Verdegem.
Niets.
Daar schiet je niets mee op.

Wat ik gelezen heb? Wat heb ik gelezen. De krant heb ik gelezen.
Wat schiet ik daarmee op.
Wat ik gelezen heb? Wat heb ik gelezen. Ulysses heb ik gelezen.
Wat schiet ik daarmee op.

En toen, Monsieur Plon, circuleerde alleen nog dit ene plan, Monsieur Plon.

He, jongens,
komt,
komt,
hier is Verdegem,
daar zit ie,
dat is 'm,
hij is het.
Ulysses gelezen, Verdegem, geen sprake van.
Hoeveel bladzijden zeg je?
Zeventig.
He, jongens, kijk kijk kijk, daar zit ie, dat is 'm. Zeventig bladzijden.
Zeg het Verdegem, zeg het.
Ik, Verdegem, mijn naam is Verdegem.
70 bladzijden, Verdegem.
Godverdomme.
70 bladzijden.
He, maat, kom eens hier, kom eens hier, hier zit ie, die gast die geen boek uitleest.
Zijt gij die gast die nooit een boek uitleest?
Jawel,
Jawel,
zijn naam is Verdegem.
70 bladzijden, Verdegem, godverdomme.

He, Verdegem!
Verdegem!
Kom eens hier. Zijt gij Verdegem? Hij is het.
He, jongens, komt, komt, hier zit hij, Verdegem die niet lezen kan.
Ok. Ok.
Gelezen, 70 bladzijden, prima,
uitgelezen, net zo goed,
maar,
vertel nu eens,
wat
wat is het verschil.

Geen opmerkingen: