zondag 24 juni 2018

blauw

Transcriptie van Sunday 24 June, The Diary of Virginia Woolf, Volume 5, p. 220; JUNE 1939

je zou van blauw naar wit kunnen stappen en van wit naar groen, en dan van groen, van dikgroen, van Hooker's Green zoals ze het noemen, van Hooker's Green en Richmond Park, van groen naar wit, die intussen weer ruwe materie van Londen, het tweevoud, Londen zoals het niet was, en/of, en wat het nu is, Tavistock Square, of, om maar een voorbeeld te geven : Hayward Gardens, helften van een spoor van [A] naar [B] en alles, ook het blauwe grijs, warm, koud, symmetrie van helft en wederhelft, en je had begrijp me niet verkeerd willen zeggen, ook is er die massa van wat ze tijd noemen, stappen van het dikwit naar het dikgroen, van wat Hooker's Green genoemd wordt naar wat ze om een of andere reden niet langer in voorraad hebben, Londen zoals het was, Tavistock Square, Soho, maar, verbeter me, Londen zoals het was, wat heb ik me daar bij voor te stellen, Freud, answer this question, helften die ik hoogstens als tweevoud samenbrengen kan, elke helft meer dan het geheel, afstand met elke stap herleid tot niet meer dan een helft van het spoor, de rozen boven het terras en in het blauw, dun als porselein,
inkt, het priemgetal, de machine

Geen opmerkingen: