zaterdag 1 december 2018

1.010


1.010. Stilleven met zitplaats. Olieverf 115 x 95. [ ]
onder het tafelblad : Leica 1976/2, open op blz. 51; een fragment van een over twee bladzijden gespreide zwart-witfoto; een foto van Karin Skézessy: naakte vrouwen in een landschap met grassen en struikgewas. Krantenknipsels, stoel, kop koffie.
op tafel : Tentative d'épuisement d'un lieu parisien van Georges Perec; Christian Bourgeois 1975.(1) Hymne à l'amour van Anne Wiazemsky, een Gallimard uit 1996. naast
Drie schrifjes die zich op Guston in Time en My Documents van Alejandro Zambra bevinden; &
een half dozijn nummers van het Leica magazine met bovenaan 1977/1 en een portret van Joseph Beuys, waarop een in Stockholm afgestempelde enveloppe terechtkwam, een poststuk met een in 2016 afgestempeld document van The Kingdoms of Elgaland-Vargaland, en een potlood. hoger
Nog een editie van het Leica magazine, 1978/5; het ligt open op een foto van Walter De Mulder. op Cynici, Anatoli Mariëngof, een uitgave van het Amsterdamse Perdu. naast
Zwei Künstler des späten 19.Jahrhunderts, open op blz. 184–185 en werk van Ernst Josephson: Der Orchesterchef (Kat.–Nr. 192) & Figuren mit Landschaft (Kat.–Nr. 193). naast
een trapezoïde met Packing My Library van Alberto Manguel bovenaan en Cézanne onderin, een Phaidon editie uit 1948; tussenin ook nog Atlas of Improbable Places en Cent beaux aspect du réseau P.L.M. (de uitgave vermeldt geen jaartal). naast
The Parallax View, Slavoj Zizek, The Mit Press 2006. onder
Not To Read, Alejandro Zambra, Fitzacarraldo Editions 2018. onder
Des dieux, des tombeaux, des savants, van C. W. Ceram, Ed. Plon 1952; open op blz. 352–353 : Mexique, Tête en cristal de roche; civilisation aztèque. onder
een ansicht uit 1918 of 1919, interbellum idylle, truck ruimt puin, voetnoot.

potlood op papier, 102 x 71,8
[1] Op. cit. blz. 12: Un grand nombres, sinon la plupart, de ces choses ont été décrites, inventoriées, photographiées, racontées ou recensées. Mon propos dans les pages qui suivent a plutôt été de décrire le reste : ce que l'on ne note généralement pas, ce qui ne se remarque pas, ce qui n'a pas d'importance : ce qui se passe quand il ne se passe rien, sinon du temps, des gens, des voitures et des nuages.
[ ] Final touch materials.




Geen opmerkingen: