vrijdag 11 mei 2012

vrijdag 11 mei

foto: Liz, Tiane and Terry

Liz is from Australia. He is British. From Geelong zegt ze later, ze schrijft het in het notitieboekje: Geelong.
He drove from Amsterdam, apparently with Liz, Liz from Australia.

Iemand vond dat het er te lawaaierig aan toeging. Het was een vriendelijke mail. Hij schreef dat ze dagen naeen tot 's avonds laat naar het geluid van de zaag- en de boormachines hadden zitten luisteren en dat ze daar intussen wel genoeg van hadden. Hij schreef dat hij er zeker van was dat ik begreep wat hij bedoelde en sprak de hoop uit dat het niet nog eens gebeuren zou.
Het was Quinten die tot vijf dagen naeen tot 's avonds laat in de zaal voorin gebleven was. Hij en Max. Ze hadden grootse plannen, wilden een slaapkamer bouwen. Dat beeld beviel me wel, eigenlijk: ze wilden een slaapkamer bouwen.
Quinten had Tom Waits aangeklikt. De rauwe stem van Tom Waits loeide door de speakers. Ik wijs een van de foto's aan. Waar is dat, vraag ik. Het is in Thailand, op een eiland, Chian Mai, zo heet de plek. Op een van de foto's die ze in Bangkok namen, is een groepje feestvierende katoey te zien die zo dronken zijn dat ze het fototoestel niet opmerken.

Tout ça c'est l'année dernière, antwoordt Tiane. Ik vroeg wanneer hij de foto's gemaakt had. Et voilà. J'y suis allé plusieurs fois mais c'est tout l'année dernière. Ik bekijk de foto's. Het zijn grote vellen, zwart-wit, goedkope prints wat het goedkope werk van de hijra's benadrukt, ze lachen, ze zijn jong, anderen zijn misschien niet zo jong meer, ze hebben een donkere huidskleur, ze lachen, op enkele van de foto's zijn ze samen met een klant, kakkerlakken kruipen weg onder de beddenbak. Quinten is bezig met een schuurmachine.

Vlakbij de doorgang naar de corridor staat iemand naar Liz te kijken. Liz is met een borstel bezig. What's your name again, vraag ik. Hij kijkt om, lacht, een brede lach. Terry, zegt hij. What's your name again is the phrase and you said Terry, zeg ik. Yeah, zegt hij.
Dat schrijf ik op: What's your name again is the phrase and you said Terry. Yeah, zegt hij.

Terry talks refined cockney. He's from East End. Het gesprek komt op Tino Sehgal.

Geen opmerkingen: