dinsdag 23 juni 2015

mediakunst #2


Dag 2. Boven: Eva aan de tafel in de hall. Ik heb een bakje aardbeien gekocht. In de zalen zijn de jongens met uiteenlopende dingen bezig.
Onder: een explosieve montage van found footage, een werk van Eva. Ik herinner me een ultrakort fragment uit Modern Times van Chaplin, explosies,


een woonblok dat traag implodeert, iets wat een zandstorm of een stofwolk zou kunnen zijn, een dame in badpak die een kind aan land helpt.


Boven: een werk van Quinten. Presentatie in een van de zaalhelften voorin. Onder: een werk van Tom.


SUBTEXT : Het staat op een moeilijk te fotograferen werk dat in de lichtkoker kwam te hangen. En het anagram.
Onder: een presentatietafel in de zaalhelft van Tom.


Net voor ik de foto neem, komt Tom aanstappen. Over de stoelleuning hangt een geruite keukenhanddoek. Tom plukt de handdoek weg en wijzigt hiermee, al of niet bewust, de foto, een moment dat me aan het werk van Paulien Oltheten doet denken.
Onder: de presentatie van Jesse is in de zaal achterin, die we van eind februari tot begin juni voor offside projecten gebruikten.





Jesse stofzuigt. Het werk, foto boven, is een fascinerend ding. Pas nu, nu ik deze zin aan het schrijven ben en naar de foto kijk, merk ik dat het om een zandkoekje gaat.
Onder: Eva, Tom en Quinten redeneren over hoe het tweede kussen gepresenteerd hoort te worden. Hendrik verdween in de videoruimte.


Geen opmerkingen: