woensdag 8 augustus 2018

1.006

1.006. Schmidt, sugar. Olieverf 51 x 40. [2018] Het dagbladverschijnsel is er eentje van donderdag 24 mei 2018 en ligt open op de bladzijde met WEER en PUZZEL; daar heb je er een, had Natasha gezegd en ze had het nieuwsverschijnsel aangewezen dat zich sinds bovenvermelde datum onder een van de tafels bevond; hiermee had de remake een eerste spoor. Die dag, lees ik, gaf 23° en was de luchtkwaliteit vrij goed. In het niet aangeraakte kruiswoordverzinsel op 4 horizontaal een eencellige (de amoebe), op 5 verticaal geste en dwarsbalk. Pourquoi l'art ne peut pas tuer l'internationale situationniste (EgreGores Editions, 2006), waaronder zich een oude Penguin editie van Paterson situeert, ligt open op de titelpagina met een emblematische afbeelding van de fusillade van het christusbeeld op El Cerro de los Angeles in Madrid. Een andere versie, die uit 1993, gaf Ada van Nabokov, waarin ik toen net halverwege zat. Parallel aan de Olivetti Lettera 36: Collected Stories van Arno Schmidt, de Darkley Archive editie uit 2011, Against Interpretation van Susan Sontag en van Hart Crane, het scherpe Thaline Blue, de Complete Poems, wat ook in de eerste versie figureert. Ook; krantenknipsels, Paulien Oltheten met Photos from Japan and my Archive, een oblong hoesje dat witte suiker bevat, Reisebilder van Turner in een kartonnen hoes en schetsboeken drie.

Geen opmerkingen: