zaterdag 4 juli 2020

zaterdag

transcriptie van thursday 4 July, the diary of virginia woolf, volume 5 page 299

Die honden, jongen, die honden bevallen me. Vaak zitten ze aan een leiband en ze blaffen niet. Dit benadert het ideale beeld dat ik van honden heb. De meisjes bevallen me, nu ik in Londen ben en op elke straathoek meisjes zie. Ook de meisjes bevallen me, nu ik in Londen ben en op elke straathoek meisjes zie. De meisjes bevallen me, nu ik in Londen ben en op elke straathoek meisjes zie.
Aan een leiband zit ik op straat, ook dat bevalt me. Hier gebeurt het. Hier, aan deze straathoek, wordt geschiedenis, wordt geschiedenis geschreven, ik ben, ik, ik, ik, ik, ik, ik besta. Wat een kabaal. Alsof opeens alles hier gebeurt, alles wat gebeuren moet. Iemand zegt dat het daar gebeurde. Wat zegt u, nog een genocide? Wat gek, nu ik net terug uit Londen ben.

Geen opmerkingen: