dinsdag 29 november 2011

vrijdag 25 november

Male fishes change into female because of the plastic. The plastic contains poison. We hadden naar The Island zitten kijken, een film van Oliver Kunkel, nadat we bij Doubrawa geweest waren die in Essere, vlakbij de plek waar hij z'n studio heeft, in Ehrenfeld, de aardappelsoep bestelde. Absolutely delicious, zei hij. Cristina Amelia wist weinig aan te vangen met de menukaart, die van elk gerecht alleen de Duitse versie bood. Omdat ik me bij aardappelsoep, we waren tenslotte in Duitsland, aardappelen voorstelde, brokken en hompen dik als stierenkloten, een beetje als een waterzooi maar met aardappelen, we waren tenslotte in Duitsland, en aardappelen, kwartjes aardappel die, zo stelde ik me voor, in een met ui, knoflook en prei op smaak gebrachte drab zouden drijven, zoiets, vroeg ik Doubrawa wat voor soep het was. Of het om een zooi ging, vroeg ik, waarin aardappelen dreven. De dienster, een jonge blondine, leek het vermakelijk te vinden dat ik een rokje en zwarte collants aan had, ook in Keulen weten ze wat dat betekent, het was Oliver, later, die opmerkte dat ze net in Keulen een fel gesmaakte gay parade hebben, in het katholieke Keulen, dat het er dondert, ook dat wisten we, en later dat het meisje dat de tafels in Essere doet haar borsten in een bruine verpakking had, wat ze om een of andere reden ook zelf belangrijk leek te vinden. Doubrawa leek het niet op te merken. Toegewijd aan het voornemen dat hij aardappelsoep geserveerd wou krijgen, zat hij naar het tafelblad te kijken. De aardappelsoep is glad, zei hij, romig, er drijven geen brokken in. Ok, dus er dreven geen brokken in. Cristina Amelia de spaghetti, iets met vis en groenten. Met tegenzin bekeek ik de barse varkenslapjes die ik geserveerd kreeg. Twee uur later zaten we in het atelier van Oliver Kunkel.
The plastic contains poison, zei Kunkel. Op het raamkozijn had hij een project met slakken. Intersexualiteit, dat is het toekomstperspectief, zei hij. Male fish change into female, evolutie.

Yoshimasa is in de kubus bezig. In de zaal voorin zijn Giannina en Philippe bezig.

Geen opmerkingen: