vrijdag 21 juni 2019

1.029

1.029. The Table After Declan Left. Studie voor kruiswegneming 3. Olieverf potlood 110 x 90. [2019]

Antonello, Chefs-d'oeuvre de l'art, plaat XII en plaat XIII hebben een rode vlek,
en een weekblad uit 1918 met : Een Duitsche fotografie, welke aangeeft, hoe de haven van Zeebrugge door de Britsche schepen geblokkeerd is,
Hill, en helemaal onderin Carl Fredrik Hill,
daar, en in plaat XIII, daar, bij Antonello, een kruiswegneming, de jezus de jezusballon,
en onderin Ergens onderin : Cézanne und sein Kreis, van Julius Meier-Graeffe een boek,
en van Kafka The blue Octavo Notebooks, Franz Kafka, onthou die naam,
en Perec, Georges Perec, ook Perec, Perec ook, Espèces d'espaces ligt open op bladzijde 98–99 : le pays
                 1
Frontières
Les pays sont séparés les uns les autres par des frontières. Passer une frontière est toujours quelque chose d'un peu émouvant : une limite imaginaire, matérialisé par une barrière de bois qui d'ailleurs n'est jamais vraiment sur la ligne qu'elle est censée représenter
,
het dopje van een verftube,
Hotel le Prieuré, Aix-en-Provence, het visitekaartje, & een foto, een grijsblauwe foto van het schilderij The Table After Declan Left,
krantenknipsels, een magazine ligt open op bladzijde 183,
onder Antonello : Cézanne, en onder Cézanne : Die Filmkreis 1961–1 (met Sophia Loren op de cover), en onder Sophia Loren : Leica 1975–1, en onder Leica 1975–1 : Uccello, een editie uit de reeks Chefs-d'oeuvre de l'art, en onder Uccello : Architektur und Wohnform 1960–4, en onder Architektur und Wohnform : VOIR, en onder VOIR : Andrea del Sarto onder VOIR, en hieronder, onder del Sarto : Le salon de l'auto 1968, onder del Sarto,
Bultaco 250 cc van, om een of andere reden, van Paul Snoek,
van Pasolini Pasolini Roma, over Pasolini, Prestel 2014,
en Krauss, Photographie als Medium, Photographie als Medium zou zich ergens onderin de boekopeenstapeling, en onderin die boekopeenstapeling ook nog Vaarwel & beste groeten, het duingras van Pasolini,

Geen opmerkingen: