Om te beginnen: rode gordijnen in een volle boog om wat we als Entrance inschatten. Fargo begint eerder al, am Boxhagener Platz, zodra je de rode kussentjes opmerkt waarmee de stoelen op het terras afgewerkt werden. Iemand die door Het Meisje als the boss aangesproken werd, neemt er plaats. The boss leest een boek, heeft z'n mobieltje bij en drinkt koffie. Onderin het barmeubel, waar Het Meisje bezig is, is een rode lichtbron. Het rood gaat over de onderste helft van de flessen die er staan en krult om de randen van het barmeubilair, elegante zitpodia die op poothoogte met een gegalvaniseerde O afgewerkt werden. Menierode muren, rode kaarsen halfweg en een rood cirkeltje (stip, vignet, tepel) waar ook nog het silhouet van een toren te zien is, het logo van Lübzer pils. Op Boxhagener Platz is een aangename drukte.
De andere dominante lichtbron is geel: hoog aan de menierode muur verspreiden de lampen een gelige en zachte gloed, Marlowe klimt aan boord, 'Well, good night again, Mr Marlowe.' (The Long Good-Bye, CHAPTER 12, page 144: She leaned back in the seat and), en dan is er ook nog een foto, kliffen, Marlowe climbing, de foto zit in een lichtbak die met enige nadruk een lichte gloed verspreidt, een diptiek, twee foto's die de arena van een fjörd of klif tonen en voorin iemand die aan de steile rotswand hangt. Op straat, vlak voor Fargo, staat een rode auto.
foto's: Boxhagener Platz, de zondagmarkt
zondag 3 juni 2012
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten