woensdag 21 november 2012

21 november

In de corridor is een rollend gevaarte. Ik sta voor het crox-archief of in elk geval een deel van het archief. Wat ik aan het zoeken was, herinner ik me niet. Gisteren had ik opeens beseft dat vandaag, 21-11-12, een palindroom biedt. Het geroffel in de corridor komt dichterbij. Ik herken het geluid. Jeroen Van der Fraenen duwt de industriƫle stofzuiger voor zich uit. Het was Bram die zei dat ze gestofzuigd hadden. Aan het rondpunt is het geluid van een combi. Soms jagen ze ook wel eens op wat anders dan hersenschimmen. Ik ga een broodje halen, zei Bram.

De doorgang naar de kubus is bijgewerkt met populierenhout. De opening werd een smalle sluis die als een spie in de doorgang zit.

In de ruimte van Bram: kleurfoto van malachietgroene zomp, waterzooi, ruis, roest ponton. Hij nam de foto in Urk, op een nacht, met een Sigma Dp1 en heel hoge iso. Voor Bram zijn de fouten net dat wat belangrijk is.
Er is een boek met foto's van gras. Het grazige terrein is in Hoevene, een speelweide. Het is vlakbij de plek waar hij opgroeide. Van het gras heeft hij 80 foto's gemaakt, elke foto net iets meer dan een vierkante meter van het grasland. Gras. 80 bladzijden gras.

Geen opmerkingen: