donderdag 19 mei 2016

bakfiets

Friday 19 May

Gek dat ik vandaag bedoel. Elke dag is dezelfde dag, alles op een stokje. In Rome zijn de gesprekken alleen anders omdat ik met een dame praat die vergat wat vandaag betekent.
Dat het altijd om hetzelfde gesprek gaat, soms met een afwijking, met andere ledematen, vaak met lui die zich in Rome anders aan me voordoen,
terwijl eigenlijk helemaal niemand had kunnen zeggen wat voor dag het is, of het een donderdag is of een woensdag en ik om die reden worstenbrood eet of tempeh.

In Rome is alles zoals het hoort. De eeuwen hollen. Gek dat ik vandaag bedoel. Heb ik naar de fontein gekeken?
de gekken die naar me keken, de gekken voor de beeldbuis terwijl ik me te goed deed aan nog schuinere dorpen en dat Rome voorbij alles in die betekenis verdween,
Corot,
en het geapenij en de greppel en de bakfiets waarin ik te slapen heb.

Geen opmerkingen: