13u30. Iemand uit Antwerpen - de zus van Sven Tjolle - komt speciaal voor het werk van Lien.
'Een parkeerplaats voor de doden', zei haar vader over die in Zuid-Frankrijk gemaakte foto. De indruk dat het net zo goed om een parking zou kunnen gaan wordt versterkt door het frontale camerastandpunt. Er is geen omgeving, alleen een grijze muur en sporen die op vandalisme wijzen terwijl het in werkelijkheid om versieringen gaat. In die streek, bevestigt de bezoeker, is het gebruikelijk dat ze de graven met kraaltjes versieren. Rechts bovenaan het woord SOUVENIR. A NOTRE CAMERADE.
De rode deur is in een dorpje in het zuiden van Spanje, de grijze muur in Genua vlakbij de Middelandse zee. Als je van de muur zou springen, spring je in zee. Een andere foto is vanuit de kamer waar Emanuele woonde, in Lecco, en het zelfportret na een afschuwelijke zware dag in de bergen. Eerst was er een pad, een bergpad, dan opeens los liggende stenen. Ze schoof weg, had geen houvast.
14u30. Korte werkvergadering bij Stefaan thuis. Eén agendapunt: de stage van Melanie. Uitgangspunt: de positionering van croxhapox; nagaan hoe de andere actoren de positie van croxhapox inschatten. Stefaan stelt voor om een facebook aan te maken.
19u. Redactievergadering en opmaak van het twaalfde crox-boek, MAJUSKEL, de nieuwe dichtbundel van Johan Joos. De hoofdredacteur kampt met een probleem, op z'n Mac maakt Simoncini Garamond slagzij.
We luisteren naar Das wohltemperierte Klavier in de versie van Gustav Leonhardt en genieten van een glas Castell'in villa, een rode Chianti classico.
zaterdag 29 november 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten