woensdag 2 maart 2016

klotestom interview #1 #2 #3 #4

Vijf vragen krijgen ze voorgelegd:
(1) wat van wat je recent las, vond je zeer de moeite;
(2) wat is je favoriete boek of wie je favoriete auteur;
(3) je tofste reisbestemming (of favoriete plek);
(4) het vreselijke dier;
(5) het walgelijke voedsel.

EVA
(1) Haar meest recente lectuur: Het maanpaleis van Paul Auster.
(2) Het boek dat voorin zit: De stem van Tamar van David Grossman.
(3) Avignon. De lucht daar. Uit de TGV stappen en die lucht daar.
(4) De mug. Ook: een plakvlieg.
(5) Koeientong. Bwak.

JONAS
(1) Geen idee. Moeilijk om spontaan op te antwoorden.
(2) Geen lievelingsauteur. Niet op die of die auteur gefocust. Het eerste deel van New York Trilogy van Paul Auster. Over een detective. Een anti-detective eigenlijk, hij is niet echt iets aan het zoeken en komt nergens op uit. Fragmenten uit dit boek: de toren van Babylon, het zoeken van een universele taal.
(3) Leukste plek: m'n kot.
(4) De mug.
(5) Koeientong. Bwak.

MAHDIEH
(1) Vorige week De orgelman van Marc Schravers uitgelezen, zegt ze. Gouden boekenuil 2015, preciseert ze.
(2) Simone de Beauvoir, meer specifiek de mémoires, het eerste deel. Kindertijd, jeugdjaren, universiteit.
(3) Kenia. Met familie op reis in Kenia. Eerste keer in een land waar iedereen zwart is. Reist vaak. Midden-Oosten, Noord-Afrika.
(4) Slangen.
(5) De darmen van een schaap waar ze een soort brij van maken. Iraans gerecht.

THIJS
(1) De kip kwam voor het ei. Heeft deze zin onlangs ergens aangetroffen.
(2) Willem Frederik Hermans. Herinnert zich de titel niet, een boek over de schrijfmachine.
(3) Zonder twijfel Chili. Ze trokken van het noorden naar het zuiden.
(4) Zonder twijfel de mug.
(5) Ooit eens een keer in Frankrijk in een winkel hersens in verpakking gezien. Varkenshersens waarschijnlijk. Ueberwalg. Die hersenmassa in een plastic verpakking.

Iemand vroeg me wat ik geantwoord had, als iemand me die vragen gesteld had. Dat ik tegenwoordig alleen Sebald en Miller lees. Dat het genot is wat ik schrijf. Dat ik geen favoriete reisbestemming heb. Het walgelijkste dier is de mens. Het walgelijke voedsel wat ik schrijf en lees.

Geen opmerkingen: