Knokkestraat 37: de stookketel. Koffie als in de cafetaria aan de kust: een filter. In het tuintje een lijsterbes en vooral veel onkruid.
Sleutels oppikken in de Halvemaanstraat. Dan richting Brussel.
Fats Waller.
Ter hoogte van Ternat een kilometerlange file, net als gisteren op de strook richting Oostende. De hoofdredacteur geeft present en wordt door een jonge vrouw geïnterviewd. We sluiten af om 6 uur stipt en rijden naar Gent. Conversations van Dolphy.
Rond halfacht in croxhapox. De openingsavond is volop bezig, Van Ryssen doet de bar, doet dat met panache. Veel volk. Het werk van Deborah springt er uit.
Ook Nel in de kubus met de derde etappe van het drieluik - een bergetappe, col van eerste categorie - en houtskooltekeningen van Jan in de videoruimte.
Stefaan Dheedene coördineerde het project in de grote zaal: foto's van Dries Verstraete, een diaprojectie van Niklaus Ruegg
('t is een videofilm eigenlijk waar de kunstenaar om onbekende reden een diaprojectie van heeft gemaakt), een tot de orde geroepen manifestatie van Frederik Van Simaey, witte objecten van Stefaan zelf, bovenvermelde diaprojectie van Deborah en een videoprojectie waarop een witte bal te zien is die tegen een muur aanbotst. Het beeld hapert: elk moment van aanraking - contact - is weggeknipt.
Op de kantoortrap een objet trouvé, interessant, achteloos, sedimentair: de overzijde van een handeling. En hierdoor ogenschijnlijk zonder betekenis.
Lu en... Euh... Potverdomme. Kwijt. Ze waren in Brussel, combineerden Art Brussels en het Zenneproject. Zenne 17 met kop en schouders. Ze overhandigen een bruine enveloppe. In de enveloppe een door A. L. Snijders gesigneerd exemplaar van Bordeaux met Ijs (derde, verbeterde druk): 'Mijn eerste avond in België, in Gent. Middeleeuwen in Vlaanderen' staat er.
maandag 27 april 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten