donderdag 19 mei 2011

konisch

stoppen met spelleke spelen
op gelijke hoogte komen

dit is het niveau van Joost
dit is het niveau van Leen

geen watervalsysteem he
Leen zit aan de grond

hem laten voelen gij hebt niet door hoe ik mij voel
doen wat hij doet vreemd gaan
hem laten voelen wat zij voelt

Het gesprek is halverwege. Het is onderweg. Pak maar wat frietjes he, zegt hij. Zij begrijpt niet wat hij bedoelt.
Dat Leen een affaire zou moeten hebben om Joost duidelijk te maken dat hij een affaire had. Of Joost daarmee te weten komt wat zij voelt.

ik begrijp wat ge bedoelt, zegt hij
ik snap wel dat gij zo zegt van, en

Ik begrijp wat je bedoelt.

het is goed dat gij het op die manier ziet
ik bedoel u zo kwaad kunnen voelen
dat bedrog van Joost dat moet toch iets hebben van
dit moet toch wel heftig zijn en ik denk

dat het dat is wat we wisten
of ge het een melodrama noemt of een remarriagefilm

komisch: ik heb een konisch gevoel
dat ze uit elkaar gaan door een bedrog dat er niet is

dat Leen haar toekomstige zelf niet goed weet in te schatten
ze ziet twee dingen
dat in balans krijgen en dan ziet ze wel
en wat ze voelt de ontbinding

Geen opmerkingen: