woensdag 20 november 2013

de blauwe tas

Van wie zou de blauwe tas zijn? Had ik ook gisteren kunnen filmen.
In het pulpboek: drie jochies jagen op een hagedis.
Dus alsof ik uit m'n handtas een revolver tevoorschijn haal?
Ik schiet zomaar wat in het rond, overhandig het pistool aan iemand die naast me zit.
Van wie zou de blauwe tas zijn, vraag ik. Dat weet ze niet.
Van Pierre-Michel Zaleski, vermoed ik. Hij was naast me komen zitten. Bart was met een schriftje bezig.
Er was net voldoende marge om te doen alsof ik er niet was.
Was aan opwaartse luchtstroming te wijten dat ik tegen het plafond hing? Of,
zijwaartse curve: een jongedame die zwart naar me omkijkt.
Tijdens het concert zit ze in een verhandeling over Sacre du Printemps te lezen. Het is een scriptie, zegt ze.
Morgen wordt ze uitgehoord over wat ze van die scriptie weet.
Van wie zou de blauwe tas zijn? Kan ik morgen filmen. Het symposium over die materie.

Geen opmerkingen: