zaterdag 5 september 2009

vrijdag 4 september

Ellen uitzwaaien, dan naar het woonerf. Hier Stefaan, hij is er al, heeft de poort geopend, in de zaal achterin is Juul bezig. We tillen de sofa in de laadruimte, rijden naar de Knokkestraat. Aan de vijver hebben ze de oude boom vlakbij de bushalte in stukken gezaagd. We laden uit, in wat een kleine filmzaal worden moet heb ik wat ruimte voor de driezit vrijgemaakt. Schilderij 829, april 2000, heeft een nieuwe eigenaar, schilderij waar Frips van zei dat ze dat het mooiste vond. Dan terug naar het woonerf en wat later (iemand telefoneert me terwijl ik aan het stuur van de auto zit, ik neem niet op) naar de Kluyskensstraat, Wim van HAP oppikken. Hij heeft nog wat te doen, verneem ik, 2 minuutjes, zegt hij. 2 minuutjes = elk denkbaar veelvoud. Tijd zat om de omgeving te bestuderen, de rijen Japanse kers, een fietser, een koppel vijf stappen uiteen terwijl de dame heftig gesticulerend iets probeert uit te leggen, ze verdwijnen in een auto, wind rammelt de kruinen dooreen. 2 minuutjes, een kwartier ja. Opnieuw naar het woonerf. Freya is in de videoruimte met een wit gordijn bezig. Zij en Juul hebben besloten dat ze tijdens de vernissage hapjes willen. We laden in, een afkortzaag van Dewalt, een krat, festool latten, een houten bakje met werkgerief, rijden naar Aalst. Na Aalst ergens in Gentbrugge een kader oppikken. Daarmee naar de croxruimte, uitladen, inladen.

Geen opmerkingen: