vrijdag 15 april 2011

varia

Met Kadhafi hebben we eindelijk nog eens de jackpot: het supervarken. Lange tijd hebben we het met Bush junior en mindere goden moeten stellen. Voor we het doorgehad had kunnen hebben, begonnen we zo weer aan frietkoten aan te schuiven en in een blaaskaak als Bart De Wever hadden ze hoge verwachting. Aan mij is het niet besteed. Ik ben geen Waal, ik ben niet eens een Belg, ik hou niet van het koningshuis, maar ik ben wel radicaal antivlaams. Het adjectief staat er omdat ik geen ander adjectief ter beschikking heb om duidelijk te maken hoe infantiel de Vlaamse zaak is. B-H-V kan heel erg simpel opgelost worden, door er niet langer een zaak van levensbelang te zien. Gooi dat ding overboord. Wat maakt het uit of je Nederlands spreekt of Frans. Dat maakt geen zak uit. De economische motieven gaan in een plastiekzak. Die motieven gaan wereldwijd op zo'n turbulent en tragisch niveau dat op wat enkelingen na helemaal niemand er beter van wordt. De Vlaamse zaak is een scheet in een fles. Je komt er nergens mee. Alleen uiterst rechts vindt het reuze, en die verhalen kennen we. Uiterst rechts staat voor vrijheidsberoving, winstbejag, eenzijdig, slavernij, moord, de rechten van de vrouw zijn nul komma nul, dat heb ik altijd zo aardig gevonden, eigenlijk, nul komma nul, ze hebben geen enkel recht, een of andere sukkel heeft ooit beslist dat ze geen rechten hadden, sukkels met openstaande eikels gingen aan het krijsen en voor iemand ook maar doorhad waar het over ging was het beslist. En dan zijn er nog wat dingen. Uiterst rechts staat voor een sociale structuur waarbij het bedrijven van kunst als verwerpelijk gezien wordt. Alleen vrouwen houden zich er mee bezig.

Geen opmerkingen: