vrijdag 10 juni 2011

vrijdag 10 juni

Carolina heeft de muren gewit. Alles. Alle muren, dat zijn er vier en daar is één tussenwand bij, en ook tot helemaal tegen het plafond aan. Het regent stoelpoten. Raachel is aan een muurtekening begonnen. Wat het gaat worden, is moeilijk in te schatten. Sjoerd fietst over het woonerf en Marc is met het opruimen van de lege verfpotten begonnen.
Dries, verneem ik, zei dat ze de factuur niet gaan betalen. Ze gaan de factuur niet betalen omdat er 2010 staat. Er staat 2010 omdat het om een onbetaalde factuur uit 2010 gaat. In 2010 hadden ze ook een reden gevonden om niet te hoeven betalen, we hadden het hoofdding fout. Eerst had ik weinig zin om me er druk over te maken, maar het begon aan te slepen. Af en toe hadden we het er over, 'is er al betaald?' vroeg ik, en toen zweeg Marc altijd heel even maar één keer, toen ik het weer vroeg en misschien wat kregeliger had geklonken dan de bedoeling was geweest, zei hij 'nee, ze hebben niet betaald'. Daar had hij ook nog kunnen aan toevoegen: grote vissen eten kleine vissen en worden later op hun beurt door een nog grotere vis opgepeuzeld, aangezien hij normaal gesproken naar een naar het maken van filosofische of al of niet relativerende opmerkingen neigt, maar dat deed hij niet. Hij keek op van het dashboard in het kantoortje, zei 'nee, ze hebben niet betaald' en dat was dat.
Ik stap door de corridor naar de zaal achterin. Meggy heeft de vloer afgewerkt met een laag grijze verf.

Geen opmerkingen: