woensdag 22 juni 2011

woensdag 23 juni

Ik heb een boete te betalen: omdat ik geboren ben.

Met het fout parkeren valt het mee. Ik hield er zoveel relaties aan over, met het bekeurende wijfjesdier, dat ik best zin had in nog eentje. Bekeur me! De wijfjes die het deden, bevielen me niet. Ik zag ze bezig terwijl ze het deden, met anderen. Dat beviel me niet. He, luister eens, meid, ik sta hier wel totaal fout geparkeerd, graag wat aandacht voor de zaak of heb je wat anders te doen. Dat ze boetes uitschreven, het interesseerde me niet minder dan de zijlijn. Aan een kontje heb je meer dan een halve bladzijde uit wat voor boek ook. Ik monsterde de bekeuring. 25 euro omdat ik de auto op een plek gelaten had waar plaats was geweest.
Toen ik het er met mijn raadsman over had, zei hij dat 25 euro het tarief is. Hij nam geen tijd om in te gaan op de bezwaren die ik formuleerde. Als noodlijdende burger heb ik het tegendeel te formuleren en dat tegendeel heb ik te bewijzen, met minder kom ik niet weg. Een overtreding is een overtreding zolang het tegendeel bewezen is.

Voor een prostituée betaal ik het dubbel. Wat is het verschil?

Geen opmerkingen: