woensdag 16 januari 2019

dinsdag 2

Ziet me en doet alsof of ziet me niet en doet alsof. We kennen elkaar. De vingertoppen verbaliseren. Ik zoek een voorbeeld.
De sigaret komt me bekend voor. In de Sint-Vituskathedraal, lees ik, had je een stolp met de tieten van Sint-Anna.
Wat in het script stond, dat hij een kleine beweging zou maken, gebeurde niet. Op gegeven ogenblik, stond er,
Op gegeven ogenblik zou hij een sigaret, één van de personen die na de plechtigheid onder de rozelaar plaatsgenomen hadden, wie was er niet bijverteld,
zou hij een sigaret opsteken, en terwijl hij zich met de barman onderhield zou de sigaret niet met de vingertoppen aangeraakt worden.
Wat de dame, met handen die minutenlang in één positie op de tafelrand bleven, evenmin doet. Alsof het geen zak uitmaakt.

Geen opmerkingen: