donderdag 12 juni 2008

woensdag 11 juni

Ze moet ophouden met zand scheppen. In het zand, vlakbij de golfbreker, schieten roodbruine kakkerlakken onder de teennagels door.

Om het geluid beter te hebben moest Dominique later helemaal achterin het gelijkvloers achter de trap kruipen. Daar stond ze terwijl we haar slechts heel af en toe aankeken, en haar niet aankeken want ze was onzichtbaar en ook het begin waarmee het allemaal begonnen was. De sound deugde niet. Michaël krasselde maar wat, Merlyn zat er bij alsof hij een eeuw eerder in slaap gevallen was, ik piepte en kraste en wist niet meer dan een schor keelgeluid uit te stoten. Dominique van Radio 1 had al evenmin haar dagje. In de tuin onder de esdoorn was het na verloop van tijd... maar het zou om een plataan gaan. Ik knabbelde op het blaadje van een paardebloem en Joke zei dat ze het wel ok vond om met het gerief op huisnummer 106 langs te gaan. We deden een versie van Theoretical Suicide, van Ocean en The Cornfield at the Back of the Garden. Dat was net voor Dominique van Radio 1 aanbelde.

Carole roert met een balpen in het kopje koffie. Dat was rond een uur of twee, herinner ik me. Michiel was het tijdstip vergeten. Het was Sanne die Michiel belde of misschien was het Sofie die Michiel belde, dat herinner ik me niet.
In de grote zaal is op een stoel en een zwart vodje na alles opgeruimd. We bogen ons over de tijdstippen, het schema. Alda sprong binnen, ze had een enveloppe bij. Het loopt tegen middernacht als ik het resterende deel van L'amour en fuite van Truffaut bekijk. Met Léaud. Léaud van La Maman et la putain.
'De eerste synthetisch klank ooit is Oscar Pfeffinger, denk ik,' zei Simon. 'Maar ik ben het niet zeker,' zei hij.

Geen opmerkingen: