maandag 14 oktober Stijn Van Dorpe en Kelly Schacht nemen plaats in het commandocentrum. Op een van de externe locaties zijn de crox-cards uitverkocht; ik maak een nieuwe lading aan. We drinken koffie.
Vorige week zond Antoine Van Impe een mailtje met de mededeling dat hij pas vanaf donderdag aanwezig kan zijn. Hij volgde wat op de wiki page gepost werd. Z'n notie van het Nederlands echter is quasi nihil zodat hij het met een Google translation stellen moest. The only starting idea that I have, lees ik, is to project a video on the windshield of the DAF, as the pasted scenery in an old movie's driving scene. It also could link to some of my actual in progress works and what we brought in with Honoré d'O and Maud Van de Veire on last brainbox. Anyway,
that’s just an idea not to start from nowhere, knowing
that I won’t have many time to react in situ. I’m totally ready to
leave it or modify it in regards of your own projects. Your projects,
feelings and process which I’m looking forward to hear about.
Dat was vorige week. Sindsdien is er niet veel gebeurd. Jelle en ik hadden het hydraulische bouwsel uit de stock verwijderd, brachten nadien de stock op orde. In de corridor hadden we plassen. Ook in de grote zaal waren plassen. Dat bleef niet opgemerkt. Kelly maakte een grapje over de plassen, of ze ook met die plassen rekening te houden hadden. Ooit was het een fabriek waar ze bezems maakten, later industriële keukentoestellen. Op het dak stonden enorme luchtkokers. Die werden er door de huidige eigenaar weggehaald. In het materiaal waarmee de op Chineze hoeden lijkende kokers vervaardigd was, zat tonnen asbest. Ronde deksels vervingen de Chineze hoeden, maar die gaan er af natuurlijk, als het waait. Dus dat verstevigen we, door op elk deksel een snelbouwsteen te plaatsen. Maar net met unit 1 en de DAF die in de zaal kwam te staan, hadden ze voor luchtverplaatsing te zorgen. Koolstofmonoxide is geen lachertje.
We stappen over het dak, Jelle, ik. Plassen, modder, een grauwe Atlantische storing hangt boven het gebied. Het is in een wip geklaard, de deksels en de stenen om te voorkomen dat een windvlaag met het deksel aan de haal gaat, bevinden zich naast de luchtkokers. Een gek terrein, zo'n dak.
Zomaar een ideetje van Kelly: de auto verkopen. Niet dat ze het van plan zijn, ze willen eigenlijk alleen weten of het kan. Joris bellen dus. Hij weet meer over hoe het met de papieren van de auto zit.
's Avonds hebben we Sonia en Alberto van Komplot op bezoek. Boris en Lieven springen binnen.
Boris en Lieven zien de wiki page, vernemen we, als een product dat het geheel van het project documenteert. Pas aan het eind van het project, of eerder misschien, wordt het dat product wat ze willen.
Wij willen reguliere updates. Het zijn opties die naast elkaar liggen, als de rijstroken van een autosnelweg en de gebieden die bij die autosnelweg horen. Boris en Lieven, het wiki-team, bereiden een publicatie voor die pas aan het eind van de rit in z'n geheel zichtbaar wordt: A en Z zijn de uitersten van een geheel dat pas dan als een encyclopedisch totaal voorgelegd kan worden. Daartegenover staat wat wij willen: online informatie over elke tussenstop en wel meteen, niet over La Baule berichten als we ons intussen in Tours of Nevers bevinden. Voorbeeld: in m'n blog schrijf ik over het project. We spraken af om niet nog een blog aan te maken. Wie het project volgt, kan het in de blog volgen, hoewel daar tegenwoordig best veel ruis van andere dingen is, of, een logische reflex meen ik, op de wiki page, dat wil zeggen deze optie biedt met de wiki page het totaal van het verloop van het project. Beide versies zitten in de marge van het verloop die de andere optie biedt. Iedereen die daar zin in heeft kan nu eenmaal aan de wiki page toevoegen, al moet je dan wel weten hoe dat moet. Gelijktijdig ontwikkelt zich het totaal dat pas zichtbaar wordt als ik me snorkelend in die eindbestemming verdiep.
maandag 14 oktober 2013
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten