dinsdag 22 oktober 2013

gbrtgrnd

snuif ik een lacherig gillen? aan de stemmen te horen van hoogbejaarde tienertrutten
bij Boonants in Oudburg word ik verwend met 50 paar schoenen
waarvan ik er een half dozijn uitprobeer
De waterspiegel tussen de bosjes, lees ik op bladzijde 236, had een vette, olieachtige glans
in 2006 werkte iemand die nu in Bratislava woont aan een verhandeling over parasieten
waarnemingsoefening: bladeren in District en Cirkel van Seamus Heaney
er is een mail van Inge die schrijft dat ze hele dag met koppijn in bed lag
in Limerick staar ik verbluft naar de collectie schrijfmachines van W. F. Hermans
ik adopteer een Remington, bestel Stanzas in Meditation van Gertrud Stein
in croxhapox is Louisa in de videoruimte bezig

in Oudburg bots ik bijna tegen een meisje aan ik heb net een nieuw paar schoenen gekocht
het dagbladbeginsel biedt een weinig overtuigende variatie op wat ik eergisteren las
dat bij een crash in de buurt van Namen een dozijn mensen om het leven gekomen zou zijn
ik sloeg Selected Poems of Malcolm Lowry open een editie van City Lights en las
THE SEARCH In Dante no, in Shakespeare no, Nor yet in any library you go.
in een krantenwinkel waar ik vaker kwam is er een praatje met de dame die er ook toen al werkte
in slow motion over een voetpad stappen
Het kostte ons vele uren, die paar kilometer wadend af te leggen. lees ik op bladzijde 236
en in All What Jazz van Philip Larkin, page 11, without realising the force of the adjective:
ik kruip aan tafel kruip onder de papieren door

Geen opmerkingen: