woensdag 23 september 2015

hij zei, zij zei

De intellectuele houding van klimaatontkenners, stelt Timothy, staat dicht bij die van Hitler.
Er bestaat nu eenmaal geen Europese politie die een vluchteling kan begeleiden tot aan zijn huis in Slowakije, legt Hendrik uit.
Van het oosten naar het westen, meent Theo, niet altijd van het westen naar het oosten. En: Wij kunnen nu onmogelijk meer doen.
Hendrik zegt: Welke criteria er dan gelden, is niet erg duidelijk.
Er bestaat een culturele angst, zei Bart, die is per definitie onredelijk, maar wel reëel.
Pas als je de Conventie begint uit te hollen, creëer je wanorde, poneert Vanessa.
De Conventie zou wel gemoderniseerd kunnen worden, oppert Jan.
Wij hebben daar kunstmatige grenzen getrokken, zegt Koen, en waren betrokken bij recente militaire interventies.
Onze internationale reputatie zou meteen aan diggelen liggen, beaamt Jan.
Het probleem is hier niet de Conventie van Genève, zegt Vanessa.
Ik wil er ook op wijzen, komt Kris tussenbeide, dat de voormalige Libische leider Kadhafi en Saudi-Arabië die Conventie niet hebben ondertekend.
Onze beroemde auteur Olga Tokarczuk, merkt Maja op, publiceerde deze week een essay op een krantenvoorpagina.
Ons nationaal gerecht is pierogi, schreef Olga, een soort ravioli, maar dat is eigenlijk Russisch.
Ze krijgen een oeroud gezegde voor de voeten geworpen, zegt Maja.
Massaneurose, misleiding, chaos en artificieel aangevuurde haat..., somt Nora op.
Het enige dat wij kunnen is een website bouwen, zegt Oulel.
Het liep uit op chaos, zegt woordvoerder Martijn.
Ik zou zelf ook willen dat ik goed werd opgevangen, zegt Jamila.
Wij denken dat deze acties zullen afschrikken, zegt Jan, want mensensmokkelaars zoeken de weg van de minste weerstand.
We hebben vastgesteld dat het een route is die door mensensmokkelaars graag wordt gebruikt, zegt Michaël.
Peter zegt: Dat is op de weg, maar ook in treinen en op de luchthaven.
Het plan is door de algemene ledenvergadering goedgekeurd, verduidelijkt Riet.
Vroeger, getuigde Lise-Lotte, was ik altijd uitgeput wanneer mijn werkdag erop zat.
Dit tekort zal internationaal geen hoge ogen gooien, meent Ivan.
De butler moet bijstand kunnen bieden, vertelt Vincent, bij alle mogelijke obstakels van een modern huishouden.
Als ik mijn ogen sluit, fluistert Mariëlle, proef ik mijn vriend nog in de borden van Anne-Sophie.
Stoppen met studeren maakte papa ongerust, zegt Anne-Sophie.
Ik kan me geweldig amuseren, zegt ze, met pakweg kwartelei na te bootsen met pompoen en flancrème.
Een betere oplossing zou een opportuun beleid zijn waarin een zaak enkele criteria moet naleven, vindt Jos.
Ik ben ontzettend teleurgesteld, zegt Liesbeth.
Ik wilde duidelijk maken dat dat niet werd getolereerd, zegt Dan.
Onzin, schrijft Duncan, Martlandt nam het op tegen een kinderverkrachter.
André sust: Het bedrijf doet dit om de aandacht te trekken, wellicht omdat hun marketingbudget geslonken is.
Ik weet niet of het een echt dramatische dag zal zijn voor ons land, nuanceert Herman.
Ons meldpunt, verduidelijkt Wouter, wil de concrete verhalen van mensen en organisaties bundelen, over sectoren heen.

Geen opmerkingen: