dinsdag 22 mei 2007

dinsdag 22 mei

14u30

Liesbeth logeert bij vrienden. De moeder van Liesbeth woont in de Pyreneeën. Liesbeth en Jan wonen in Parijs. Jan komt vrijdag pas. Jos is er nu al. Jos en Lieve woonden tot voor kort in het geboortehuis van Liesbeth, vlakbij Gent Sint-Pieters.

In de kubusruimte is Johan Gelper bezig. Ik help Johan gedurende enige tijd met het afsteken van de lijmresten.
'Waar kan die muur gezet worden?' vraagt Liesbeth. We checken de toestand in crox2. Ik heb eerder hier en daar nog wat opgeruimd. Het houten platform werd niet verwijderd. Liesbeth wil de wand graag diagonaal in de ruimte.
Een mailtje van Peter Morrens: Jeroen Laureyns komt vandaag of morgen.
Jos doet zijn snelheidstheorie uit de doeken. 'Ik zoek een verband tussen tijd en plaats.'
Liesbeth legt de theorie van Einstein uit. 'Dicht tegen de lichtsnelheid aan... dan vervormt de ruimte.'
'Ge moet meer proberen dan ge aankunt,' neuzel ik. Daar heeft die hele theorie van Einstein mee te maken. Als ge sneller zijt dan uw schaduw, dan presteert ge iets.
Liesbeth vindt dat de theorie van Jos met psychologische tijdswaarneming te maken heeft - er is geen fysisch verband.
'Ge maakt dat verband van ruimte en snelheid in je hoofd,' zegt Jos.
'Ik denk dat we jouw theorie als een aanhangsel van de chaostheorie moeten zien,' zeg ik.
Jos (onverstoord): ''t Is toch spijtig dat we nu in dat boerengat zitten, daar in Gentbrugge.'
Johan Gelper heeft vulsel gekocht en plamuurt een van de muren in de kubusruimte. Jos stapt op.
De draadloze verbinding doet het niet. Ik klop aan bij de buren, of ze er van afweten. De persoon in kwestie heeft geen idee. In zijn discours brengt hij op gegeven ogenblik het element 'rooter' te berde. Ze hebben een rooter.

Geen opmerkingen: